Helium i våra <3

Heej!
Idag har vi åkt bil... Vi åkte vi ca 4h Ella sov 2! Så nu e vi i Gdansk. En mysig liten stad. Vi gick till våra rum och fixade lite. Sen begav vi  oss ut på stan. Det är någon marknad som värkar hålla på 3v varge sommer ooch nu är det en sån vecka. Det är jätte fint! Vi gick och satte oss på en resturang och åt.

Ella- Patsta med kött och smap = As gott !
Maja- Grekis sallad = good
Anna & Jörgen - Pizza= good!

Sen gick vi runt och tittade. Ella köpte en pressent till Linnea. Vi tog en glass och slappade. Sen gick vi hem i förväg och påm vägen köpte vi en helium ballong som såg ut som Dora från nickelodeon. Sen slappade vi. klockan 7 gick vi ut igen. Gick runt lite mer. Sen satte vi oss på en resturang och åt. När vi var klara givk vi hem. Det regnar... När vi kom hem så var de suga helium stund! Vi pissade nästan på oss! Vi garvade ihjäl oss. Vi har fortfarand ont i maagen!

Imorron ska vi nog till ett köp centrum och vi 6 går båten. Hoppas vi hinner blogga imorron. Och vi hoppas att vi har internet på båten!!  Annars så bloggar iallafall Ella på torsdag! Haaa deet braa <3 Pusss <3 :)

Nu var det roliga sluut! XD

Polen!

Heej!

Imorrse så åt vi frukost, Ella gick ner till nagelstället och målade på sina och sen packade vi. Efter satte vi oss i bilen och började köra mot Poznan i Polen. Och på vägen hamnade vi ju i Tyskland och där blev det värdens kö som vanligt så vi satt lite mer en en timma i kö. Så det tog ca 6h att ta sig fram (med 3 stopp)

Hotellet är ganska mysigt! Fiint! Vi har oxå denna gång eget rum! Så när vi kom fram så hoppade Ela in i dushen och sen gick vi ner i "baren" och hängde. Sen gick vi och åt. mumma! Sen slappade vi. Vi 2 delade på glass med jordgubbar! Maja dushade precis och nu ska vi väll slappa. Men Anna sa att vi måste släcka 12.. Hur ska deet gåå ?!

Imorron bitti åker vi till Gdansk där vi ska sova en natt och sen på onsdag tar vi båten till nynäshamn så vi är framme 2 Augusti kl 1.

Ha det bra :) Puuuuss!

Alltid en ny dag!

Tjena mittbena!
Vi e ju fortfande i Prag! Så imorrse så gick vi upp, gjorde oss i ordning och gick till Prags kändaste bro: karlsbron. Men på vägen stannade vi för att at en liten fika. Vi bästälde först in någon gräddsak med massa kaffe smak
Ella: USCH FYY BLÄÄ
Mjaa: Helt Okeeej...
Haha så vi fick beställa in en jordgubbs smothii som var super good!
Det var väll mysigt... Sen gick vi hemmåt! Vi stannade och käkade lunsh. Ella, Maja och Jörgen åt Cesar sallad och Anna Mosarella med tomat. Sen köpte Ella en väska. När vi kom hem slappade vi bara. AoJ gick vid 4 men vi stannade till typ 20 i 6 för kl 6 skulle vi möta dom utaför Paladium som vi gjorde igår. Vi fick bestämma var vi skulle äta och då valde vi en pizza & pasta resturang.

Ella-pasta med kyckling, blad spinat och parmesan mumma!
Maja-risotto med smamp! Mummmma!
Jörgen- Mosarella med tomat
Anna- någon spaghetti med chilli och vitlök??!

Aja sen dumpade vi Jögen, och gick o shoppade. När vi var nästan klara så gick vi och köpte Benn och Jerry fish food till ikväll och lite godis till den långa bilresan imorron...

Vi köpte:
Pressent till:
Alma - en från Maja en från Ella
Ella L, Hugo, Melker, Nelly, Ebba och Calle
En leksak till Cesar <3
Pressent till Filippa
Ella köpte en fotlänk oxå

Godsaker:
Benn och Jerry Fish food
Godis

Men nu slappar vi lite, ska väll sova om ett tag. Vi vet nt om vi kan blogga i morron för det är bara ett motorvägs hotell i Polen men man vet ju aldrig. Aja ha det bra så länge! Pusss och Kraaaaaaaaam :)

Naglar och Lush

Hej! Det första vi gjorde ute på stan var att fixa våra naglar. Vi gjorde dom längre, hade på gele och målade dom ljusrosa. Båda blev jättenöjda och Majas naglar är mer runda än Ellas. För en person kostade det 180 kr vilket är väldigt billigt, hemma kostar det runt 750-800 kr. Det tog lång tid men det var det värt :D
När vi var klara där så gick vi till den bästa shoppinggatan i Prag fast vi köpte inget där. Eller Ella funderar på att köpa en rosa kofta från Veromoda.. Superfin! Runt 3 gick vi iallafall tillbaka till hotellet för att slappa lite.. Vi satt vid datorn och lite men bloggade inte för att vi inte kunde ladda upp bilderna då haha..

Kl 6 träffades vi utanför Paladium för att shoppa och äta middag på en Sushi resturang. Första gången Maja åt sushi, och det var inte riktigt hennes sak. Menmen, nu har hon provat och vi hade iallafall väldigt roligt på resturangen. Maten kom på band och man plockade det man ville äta. När vi hade ätit oss mätta kom vi på att det åkte förbi en massa efterrätter på banden, så vi plockade några och hade provsmakning. Det var så äckligt så att det finns inte! De flesta var fyllda med en svart gegga som såg ut som snus som man först upptäckte efter man smakat, men det var någon slags sesam smörja. Allihop skrattade så mycket att vi höll på att dö. Det var så roligt att se varandras ansiktsuttryck när man smakade på dom äckliga små sesamfyllda bakelserna. Haha, tillochmed killen på andra sidan bandet skrattade men dock fick vi onda-ögat av dom som jobbade där..

När vi ätit klart så skulle vi gå i lite affärer, men först skulle vi gå på toa. När Maja sitter inne på toaletten så börjar städerskan att prata på Tjeckiska med henne och knacka på dörren, men Maja säger at hon inte kan komma in för att det är upptaget. Helt plötsligt låser hon upp dörren, sticker in huvudet och ler, placerar ut en papperskorg och låser sedan utifrån. Så här i Tjeckien får man inte ens vara ifred på toan.. ( Jag blev lite chokad..)

När vi väl började gå och titta i affärer så hittade vi några saker vi gillade och som fick följa med hem. Bla lite saker ifrån Lush, Thopshop och The Bodyshop. Lush, en affär som säljer jättebra skönhetsprodukter. Därifrån köpte vi en blå bodypeeling som vi ska dela på + att Ella köpte ett shampoo (Den lila klumpen i asken).Ifrån bodyshop: Ella: Persiko bodylotion pump och ett mango läppbalsam. Maja: Periko bodylotionpump, present till Amanda och en annan sak.
Sist så köpte Ella ett par coola och stora örhängen med "nitar" på från Thopshop.

Bilderna på gårdagens shopping

Hej på er :) Nu är vi somsagt framme i Prag, efter en ca 7 timmars lång bilresa..
Hotellet som vi bor på heter Chopins och ligger i centrala Prag. Det tar bara några minuter att gå till den bästa shoppingen och hotellet är jättemysigt. Speciellt deras sängar haha.. <3
Men iallafall, när vi var påväg ut för att shoppa och hitta en resturang så hittade vi ett ställe där man kan fixa naglarna! Det var billigt och verkade bra så vi ska gå dit imorgon och se ifall vi vill göra våra naglar där.
Tror att det kostade runt 500 i tjeckiska pengar och för att få reda på vad det är i svenska så ska man dela det i 3. Så runt 166-167 kronor! Efter det så gick vi och åt mat på TGI Friday's, mozzarella sticks. Yummi. Dock beställde vi in nåt som inte var så gott, choklad coola. Usch säger vi bara..
Efter maten så gick vi till bla Veromoda/Jack and Jones och provade lite kläder. Ella hittade en kofta som vi kanske ska gå tillbaka och köpa imorgon. superfin rosa! sen gick vi till Donken och köpte McFlurry Magnum tjohoo och sen så gick vi hem.  Påvägen hem började Maja att må illa och när vi kom hem duschade först Ella och sen la vi oss i sängen. Nu får ni bilderna ifrån gårdagens shopping

Senare.

Heej! Vi kom just till hotellet i Prag och ska nu ut och shoppa och äta så vi bloggar senare ;) <3 Pusss

Tjoho

Hej! Idag så har vi åkt linbana upp i Alperna och shoppat lite mer..
När vi vaknade så gick vi upp och åt frukost, fixade oss och sen beställde vi en taxi som tog oss till linbanestationen. Påväg upp till toppen bytte vi bana 2 gånger och vid varje byte stannade vi och fotade. Både utsikten och bergen var jättefina och vi fick några bra bilder med både systemkameran och telefonen.
Igår hade Anna och Jörgen sagt åt oss att det skulle bli kallt på toppen och att vi skulle ta på oss varma kläder så att vi inte skulle frysa, men vi tyckte att det var varmt. När vi väl hade kommit ner igen beställde vi en taxi som tog oss tillbaka till hotellet och där bytte vi om. Efter ombytet åkte vi till ett shoppingcenter och shoppade lite mera. Den här gången fick Ella med sig en persikofärgad stickad tröja från Veromoda, och Maja ett par jeanshorts från Veromoda. Jag vet att jag har ganska många jeanshorts hemma mamma, men dom är lite förstora..

Nu ska vi krypa ner i sängen, se på gossip och äta Ben&Jerrys Cookie Dough. Hoppas ni har det bra, kram!
TYVÄRR INGA BILDER; DET GÅR INTE ATT LADDA UPP

Österrike och shopping

Hej på er! Jörgen skaffade oss internet så att vi kan blogga :D
Imorse när vi vaknade så fixade vi iordning oss lite och sen gick vi och åt frukost. Och inatt var det jättekallt, så båda två frös jättemycket  :( Haha aja, efter frukosten gick vi tillbaka till vårt hotell och fixade det sista innan vi åkte mot Innsbruk i Österrike. I bilen lyssnade vi på Torten Flinks sommarprat och åt jättegoda choklad Mikados som vi köpte när vi åt lunch. Bilresan tog ungefär 3,5 h och efter lunchen åkte vi 50 min till hotellet vi skulle bo på. När vi hade fått våra rum och bytt om så  ringde vi efter en taxi och åkte ner till stan för att shoppa lite. Idag hittade vi faktiskt kläder, woho! Vi var inne i två små gallerior och hittade mer kläder än vad vi gjorde i de shoppingcentren med ca 140 butiker. Inne i den första gallerian köpte vi kläder inne på Only. Varsin vit stickad tröja som man ska ha ett vitt linne under för 199 kr, och sen köpte Ella en vitochsvartrandig tröja för 149 kr. Alltså svenska. Sen gick vi vidare till ett annan galleria med kanske med 50 butiker. Där fanns Veromoda =D Där köpte Maja en mörkblå stickad tröja för 99 svanska kronor och Ella köpte en ljusrosa ganska kort (men nt en mag) tröja för 239 svenska kronor. Sen gick vi till Resturang Lostería. Haha där var det en as skumm servitris som bara strirrade på Ella, lät henne dela ut bestiken och om hon nt la ut tex kniven åt rätthåll så sa han till! Så nu vet hon hur man gör! Sen åt vi Vi - Pata med pesto och basilika sås (Helt ok) Anna - mossarella och tomat Jörgen - någon pizza med typ musslor, krabba och något mer. Medans Jörgen o Anna satt kvar  och chillade gick vi och köpte vatten och en Benn och Jerry Cookie Dough <3 Efter tog vi en taxi hem och slappade, tittade på Gosssip Girl och åt glass :) Efter vi har bloggat och Maja tagit en dusch ska vi platta Majas hår! Imorron ska vi bara göra oss i årding och sen ska vi iväg och åka en linbana som går till en bergstopp (vet nt hur hög men mist 1-2000 m) Så vi bloggar mer imorron :)
Puss och Kraaam :)

Blogga...

Heej :) snart lämnar vi Italien och hamnar i Österrike och vi vet nt om vi kommer ha internet där, eller mer på denna resa<3 men vi vill iallafall tacka er så mycket för att ni har läst vår blogg! Vi kommer fortsätta såklart att blogga när vi kommer hem ;) aja ha deet bra puss och Kraam Ella & Maja

Foton på Venedig från land!

Vendig!

Heej.
Idag har vi varit i Venedig. Vi lämnade Hotellet vid 9. När vi kom fram parkerade vi bilen och tog sen en taxi båt över till Venedig. När vi kom fram gick vi dirakt till S. Marco platsen som e en av världens vakraste platser! Haha duvorna där var så sjukt tama, dom hoppade upp på massa folk och bara satt där som om det var det mäst naturliga i hela världen. Sen gick vi och åkte gondol. Det var super mysigt! De var ändå ganska dyrt... 120 euro men vi konstaterade sen att det var värt det (fast om vi skulle ha nån som sjöng var det det dubbla nästan) Det var bara sså coolt att se hur allt funkade på vatten, inga bilar eller moppar bara båtar! Haha när vi satt och åt såg vi till och med Glass-Båten haha. Efter Gondolerna så gick vi till en resturang vid vattnet och åt lunch :) Ella åt Pasta med Pesto, Maja åt pizza en capricciosa, Anna åt pasta med vitlök och chilli och Jörgen åt pizza med jätta stack salami. Sen åkte vi hem... Vi tog en buss (båt) till P-huset och där tog vi bilen hem. Vi slappade, åkte och letade shopping men hittade inget och sen så spleade vi kort och den som vann fick välja ut en äcklig godis till den som förlorade HAHA :P och nu ligger vi i sängen och slappar och bloggar. Ha deet bra :) Puss och Kram Majbells :)

Godis-Provning.

Heej :)
Vid lunch tid lämnade vi hotellet i Pesaro och körde till Vendig. Ibilen hade vi "party" Vi lyssnade på musik på hög volym och hade Godis provning. Vi hade köptgodis till Anna men hon gillade dom nt så vi tästade nästan alla. Om vi säger så att ca 95% avgodisarna smakade BAJS och dom anda vet vi nt om dom var goda eller nt! Haha efter ca 3 timmars bil var vi framme. Vi bor på hotell Magnolia som ligger lite utanför Venedig. Det kommer imorron att ta oss ca 30 min till en parkering vid Venedig och där tar vi en båt över till Venedig :) Vi tror att vi ska åka en gondol, men det är bara om vi hittar någon med rimligt pris! När vi kom fram hit så langa vi in väskaorna på rummet sen gick vi över till typ "grann" hotellet och tog öl, glass och vatten! Sen spelade vi kort och nu sitter vi på taket. Från vårt rum öppnar man bara fönstret så kan man kliva ut! Myyys :) Aja ha deet så bra såå länge :)Puuusss och Kraaam =D
Taket <3
Godis...!

.-_-.

Hej på er ;) Vi köpte ingenting i shoppingcentret, förutom alvedon för vi hittade inget speciellt vi ville ha tråkigt nog. Där inne var det var väldigt mycket folk och ljudnivån var alldelles för hög så att man blev trött och vimsig. På väg tillbaka till hotellet fick Anna för sig att vi skulle prata på i språket, och hon skrattade så att hon fick tårar i ögonen haha. För att prata i språket byter man ut alla vokaler till i, tex hij, vid gir di,sitt pi misik och hir mir di. Det låter väldigt roligt...

Just nu: Ligger i sängen och ska snart se gossip.

Nutellafrukost

Hej på er (:  Nu ligger vi i sängen och har just ätit frukost, Ella sjunger lite också. Ella vaknade 11 och jag vaknade tjugo i 12! Trevligt! Haha.. Om en timme är det lunch och efter det ska vi till ett shoppingcenter och shoppa lite. Jag ska leta efter en bikini och Ella ska leta efter klackakor.. Bloggar ifrån mobilen, drift bildlöst.
(Och pappa, försent.. Köpte en orange till er)

Hmmm...

Heej :)
Idag har vi fixkat för Anna och Jörgens bröllops dags halv 5 öl :) Före lunch var vi på stranden men efter så stannade vi på hotellet och slappade. Vi fixade vattenmelon, parama skinka, kex, bröd, chipps och så köpte vi en 400g burk Nutella när vi "ristade" in ett hjärta. Vid halv 5 kom dom och dom blev hjätte glada. Vi satt och mysta och skrattade. Ni får 2 vidiosar på när Ella failar med vattnet och en där Maja och Ella äter Nutella på Parma skinka! Fyy farao vad äckligt det var!... Ikväll ska vi nt göra så mycket, klart.se säger att det ska börja regna nu och att det ska regna hela kväleen så vi får se om det blir någon glass på oss annars blir det väll varm choklad här på hotellet och splela lite kort. Ha deet bra skummbanan :)

Fixelifix

Tjohooo! Förlåt för att vi inte uppdaterade igår, interet på hotellrummet funkade inte som det skulle. + att vi sprang runt på stan och fixade lite saker inför Anna och Jörgens bröllopsdag. Vi hade tänkt överraska dom med en lunch från början, men sedan ändrade vi oss och valde att ta "halv 5 ölen" ;) Halv 5 ölen kanske låter lite konstigt men vi dricker inte öl, utan vi äter glass eller något annat gott istället.. Det har blivit en del smugglande, bara för att dom inte ska få reda på något haha. Menmen.. Och egentligen är deras bröllopsdag på söndag, men vi valde att fira idag både för att de ska regna imorgon och för det som hände på Utøya. Nu måse vi fortsätta att fixa, så ha det bra!

Hedda och Harald <3

Heej :)
Igår kväll träffade vi 2 barn som heter Hedda och hon är 7 år och Harald som är nio <3 Vi älskar dom. Dom e svennar! Svennar är vi allihopa allihopa ;) Så senare gick dom med oss bort till hoppborgen/studdsmattorna. Vi fick nt hoppa i hoppborgen :( Så vi satt och tittade på som små mammor medans Hedda och Harald sprang runt!
-Kom nu! Ni ,måste dricka lite nu! Satt vi och skrek! (KÄRRING VARNING)
Men vid studdsmattorna fick vi vara så där hängde vi oxå, men det var typ 30+ så vi blev sjukt svettiga... Men det var jätte kul.
Idag har vi nt gjort så mycket. Vi har SOLAT! fått massage Ella: nt så skönt... Maja: Härligt ! Hahah sen har vi badat och käkat lunch. Efter lunchen så var vi mest med Hedda och Harald. Så ni vet så ÄLSKAAAAAR Hedda nutella det var det ända hon typ pratade om i 20 min... Vi låg ett tag och solade på 2 flytmadrsser och sen kom dom... Haha Hedda var ju ganska energi fylld, hon skrattade konstant i säkert 15 MINST. Sen räddade Harald och Anna massor av gräshoppor mins 10 st. En flög rakt på Hedda, ni skulle ha sätt hur rädd hon blev. Sen gick vi alla och köpte glass, Mummma :) Maja och Jörgen gick på stan och köpte vatten och fotade medans Ella och Anna låg kvar på stranden ett tag. Vi duschade och slappade lite, splade kort och sen blev det mat. Anna mådde nt  så bra så hon gick och la sig, medans vi gick ner på stan. Det är så härligt här, som i går, då var det dans på kvällen vid stranden och det var det ikväll med. Vi gick i allafall och köpte glass men Maja köpte nån bär slash som Ella åt för några dagar sedan! Myyys. Men nu ligger vi på hotell rummet och slappar, ska väll sova om nån timma.
Imorron ska det bli typ 39 grader så då kommer vi nog att bo i vattnet <3 Bloggar såklart imorron :)
Puss på er <3
Kram från varma Italien Pesaro.
Hedda <3

4-cykel

Hej! Igårkväll när vi gick ut och köpte glass fick vi för oss att vi skulle hyra en 4-cykel. Vi var tvungna att cykla i samma fil som bilarna kör och efter ett tag märkte vi att vi skapat bilkö haha.. Det var jätteroligt och medans vi cyklade runt satt vi och sjöng! Vi "tävlade" även med ett par på en likadan cykel, och det gick bra ända tills kedjan hoppade ur ;) Vi lämnade tillbaka cykeln och fick rabbat!
Idag har vi varit på stranden hela dagen, och där har vi solat och badat. Vi skulle egentligen tatt en massage också men vi hittade inte massören. Säger man så? Massören? Så vi tar nog en imorgon istället ;)
Hoppas ni har det bra, för det har vi. Kram<3 Får bli bildlöst..

Länkbyte

Har fixat ett ihop ett länkbyte med dessa tjejer! Läs deras bloggar, ni kommer att gilla dom.

Julia: http://juliazone.blogg.se/

Julia & Jecca: http://zupricee.blogspot.se/

Pesaro <3

Heej bloggen <3
Nu sitter jag nere i receptionen medans Maja e och ducshar. Idag har vi nt gjort så mycket. På förmiddagen gick vi på stan lite. Jag köpten en liten lånbok till Nelly i pressent och ett likadan till mig fast min var ett glasögonfödral :) Sen köpte ja ett par örhängen! Sen blev det lunch :) Dom bjöd på Pata med kräft sås eller pasta med korv (Var bättre än det låter) Sen var det Kött med bacon typ eller fisk med räkspätt och bläckfisk spätt. Sen gick vi ner till stranden och slappade. Det var röd flagg idag med men det var roligt att bada i alla vågor! Mamma och Pappa fick masage och jag solade, köpte ett par solglasögon, och sov! Vid halv 5 gick vi till ett ställe och togg "halv 5 Ölen" vilket beytyder glass för mig och Maja öl och chips för MoP och sen spelade vi kort. Efter gick jag hem, jag var trött och vill slappa så jag gick hem. Efter ett litet tag kom Maja sen pappa och sist mamma. Ikväll väntas det middag kl 8 och sen blir det kanske en liten promenad på stranden kanske glass. Annars sitter vi nog ute och tar en varm choklad ( cioccolata calda på italjenska) Aja ha det bra så länge <3
Puss på dii bloggen och alla fiin fiina läsare <3 :)
Stranden <3

Framme

Helloo! Framme i Pesaro. Bilresan tog ungefär 3 h och 15 minuter så vi har varit framme ett tag ;) Åkte ifrån Pisa runt 10 tror vi..  När vi kom fram checkade vi in och började packa upp lite på våra rum. Vi har de 2 rummen på takterrassen. Herregud vad varmt det var när vi kom upp dit haha! Vi började packa upp och lite så sen så bytte vi om till badkläder och gick och hyrde solstolar på stranden. När vi hade gjort det delade vi på oss. Anna och Jörgen gick och köpte frukt samtidigt som vi var kvar på stranden och badade. Vattnet var varmt och det var vågor..  Ha det bra ;)

I bilen!

Hej!
Detta är ett tidsinställt inlägg, så vi sitter antagligen i bilen nu på väg till Pesaro (Italien) Där kommer vi vara en vecka! Där kommer vi att bada, shoppa, åka till ett vatten land och fira Anna och Jörgens brölopps dag. Vi kommer antagligen att blogga idag eller imorron bror såklart på om vi hinternet eller nt. Aja ha det så bra så länge <3
Puss och kram <3

Pisa

Igår eftermiddags kom vi fram till hotellet i Pisa. Vi checkade in, spelade pingis och spelad kort + glömde bort att blogga.. Förlåt :( Imorse gick vi upp,åt frukost fixade oss iordning och när vi var klara så åkte vi med schuttelbuss in till det lutande tornet. Lutande tornet i Pisa. Det var jättehäftigt men det var svårt att få med hela lutningen på bild. Eller att ens få lutningen på tornet i bilden. Förstår ni? Man såg nämligen inte att det var ett lutande torn, det kunde ha varit vilket torn som helst med kameran.. Har inte sett bilderna som vi tog med systemkameran ännu så vi får se ;) Haha.. Konstig förklaring.. Tornet är iallafall byggt som ett klocktorn till kyrkan som finns precis bredvid och den gick vi in i. När vi var klara med tornet och byggnaderna runt om gick vi och satte oss på en uteservering på shoppinggatan och drack Cola Zero. Vi hade tänkt att shoppa men eftersom det var söndag var det flesta affärer stängda :(( Ella fick dock med sig ett par snygga Italien-solglasögon med sig tillbaka. Måste gå, hörs<3

Trampbåt

Hej! Idag var vi somsagt vid en sjö och hyrde trampbåt. För att ta sig dit tog det ca en kvart med bil och när vi kom fram fick vi vänta ett tag på en ledig båt med rutschkana, men det gjorde inget eftersom att det var det vi ville ha. Vi trampade ut oss en bit och badade. Superkul + att det var varmt i vattnet! Vi hoppade,åkte rutschkana, gjorde bomben och dök. Dock började det blåsa väldigt mycket efter ett tag och båten började snabbt glida iväg ifall man inte trampade. Och när man trampade var det jättetungt så vi gav upp ungefär en halvtimme innan vi var tvungna att lämna ifrån oss trampbåten. Tur att tiden vi ute var superkul! Haha vill sätta ut en tummenupp simleys där.. Påväg hem ifrån sjön åt vi lunch på donken och sen var vi inne på någon klädaffär.

På eftermiddagen hemma huset har vi badat,spelat kort och ätit vattenmelon. Ungefär det ända vi gör, vårt liv!!
Kortspelandet gick iallafall bra, när vi spelade Plump kom vi etta och tvåa. Yihoooo! Ni får ha det så bra för nu ska vi fortsätta se gossip.  Vi hade inte med oss våra telefoner och kunde därför inte ta kort. Bjuder på denna halvdana bild från google

Trampbåt

Just nu sitter vi ock äter frukost. Snart ska vi åka iväg till en sjö och hyra en trampbåt med rutschkana. Ska bli jätteroligt :) I tisdags när vi åkte till Nice fick vi syn på dom och bestämde oss för att hyra en någon dag.. Då gick vi även ner och kände på vattnet som var väldigt varmt. Hoppas det är lika varmt idag :D
Här får ni en bild på oss när vi äter isglass och flyter runt på luftmadrasser i poolen för någon dag sedan

Grattis Cesar <3

Heej :)
Vi vill börja att grattulera Ellas hund Cesar som idag fyller 4 år (gammal gubbe) <3 Vi e ledsna att vi nt é där idag men vi vill att han ska veta att vi alltid tänker på honom och att vi gör det extra mycket idag så klart! <3
Ellas lilla kort till cesar <3

Haha vi har nt gjort så mycket idag. Vi har badat, spelat kort, ätit och sånt :) Vi har haft Kort marton. Yippi fast det gick nt så bra för oss,,. Maja=2 Ella=3 AJa XD Maja och Jörgen gick uoo ett tag till byn medans Ella och Anna stannade och chilldae. Vet nt vad vi mer ska skriva. Joo, imorron ska vi åka och hyra trampbåt :) Och i måndags när vi var ute och åt bästellde Jörgen in grodlår... Vet nt vad man ska säga om deet...
!!!
Aja ha det så bra så länge :) Puss och kram Majbells <3

Trötter

Hej på er! Just nu håller jag på med datorn och Ella sover, som hon gjort ett tag nu.. Kände bara för att uppdatera lite snabbt :)

Nattdoppet!

Heej!
Haha Vi klarade av att hålla oss vakna till klockan 3 för att bada.. Ingen av oss var särskilt trötta. Vi gick i 02:48 och Ella gick upp 02:55 men Maja stannade til kl 3:00 :) Sen somnade vi dock kl fyra... Och mamma kom och väckte oss vid 11 :) Vi åt frukost och vi slappade ett tag. Ella skrev "modernt" vykort från mobilen och Maja solade. Senare låg Ella och glodde på och hittade ett par as snygga jeffrey campbell Kopior som e svarta med nitar på klacken (från http://www.gojane.com ) Hon har ju dock 2 olika stolikar på fötterna 38-40 och hon e en tå gångare så hon har jätte breda fram fötter så hon måste först gå i sko affärer och hitta den modellen för att då känna om hon kan ha sånna! Om hon kan ska hon köpa som :9 <3 Kl halv 4 åt vi lunch och sen badade alla :) Myyysigt <3 Maja och Ella gick sen upp och tittade på Gossip Girl =D Och nu ska vi ner och mysa mer Anna och Jörgen, kanske käka lite plock mat till middag :)
XOXO Ella & Maja

Shopping

Idag var vi på ett köpcentrum i Nice och shoppade. Cap 3000 hette det och dom hade 140 olika butiker/affärer. Dock fick vi bara med oss saker hem från The Bodyshop och Apple.. Inne på Apple köpte Ella världens finaste Juicy Couture skal till sin iPhone och på Bodyshop köpte vi små bodybutters. Dom luktar super gott och de vi köpte var mango och mandarin. När vi shoppat klart åkte vi in till "kärnan" av Nice och påvägen dit åkte vi på vägen längsmed stenstranden Castel Plage. Vi bled jättesugna på att bada men vi hade inga badkläder med oss :( I "kärnan" av Nice klev vi aldrig ur bilen, därför inga bilder.. Meningen var att vi skulle gå på Chagal Museet men vi hittade ingen parkeringsplats så vi kunde inte.. Inatt kommer vi iallafall att sova ute på siestasängen och ta ett nattdopp klockan 3. Vi får hoppas att det är lika varmt i vattnet som det var idag, 30 grader! Justja, vi ska vara vakna ända till klockan 3, inte ska vi sova innan nej.. Vi försökte i förrgår men då vaknade vi inte av klockan.. Hörs<3

Huset

Heej :)
Nu har vi äntligen fotat huset :)
Haha vårt hus hela veckan <3

Aja efert vi hade bloggat förut så gjorde vi nt så mycket :) Badade, såg på greys, badade, lagade mat, åt, spelade kort och nu bloggar vi :)
Till middag åt vi pannkakor men det var pulver pannkakor aå allt vi fick göra var att blanda pulvret med mjök och sen steka dom :) smaskigt!
=
Haha dom var ganska goooda!
Inatt ska vi sova ute i siestasängen och bada kl 3! För i nättras somnade Ella kl 1 och Maja vid 2 och vi hade stält kl till 2:45 men vi vaknade nt av den så vi får bada inatt :)
Imorron ska vi till ett stort köp-centrum med ca 140 butiker =D Here we come. Det ligger liten bit utan för Nice så på kvällen ska i till hamnen i Nice och käka så om vi bloggar imorron blir det nog sent :) Så ha deet så bra så länge <3 Pusss

Just nu ligger vi i sängen uppe på vårt rum och pratar. Och bloggar. Vi var tvungna att komma ifrån solen ett litet tag. Imorgon åker vi iallafall till Nice :D Det ska bli nice.. Exakt vad vi ska göra där vet vi inte men vi uppdaterar nog under dagen, annars när vi kommer hem! Ps, bilderna på huset kommer senare när vi haft tid att ta dom ;)

Bomben

Bonjour! Idag har vi mest slappat, men vi har också varit och tittat i byn. Självklart har vi badat i poolen också ;) Runt 28 grader och vi tränade på att göra bomben. Haha lite längre ner finns en film på det.. Just nu ligger vi i sängen och bloggar men ska nog snart gå ner och äta glass! Imorgon kommer vi fota huset och lägga upp bilder så att ni ska få se. Kram

Ciao

Ciao! Vi håller på att göra oss i ordning för att gå till affären och handla.
Idag kom vi somasagt till huset, och det är hur fint som helst. Dom har ensiestasäng,fikoträd och pool med larm ;) Nej nu måste vi gå, hörs!

POOOOLEN <3

Heej <3
Nu ligger vi vid poolen det är typ 30 grader! Snart ska vi åka mot huset :) Aja, bloggar mer sen <3
Puss

Bonjour :)

Bonjour på diig :)
Nu sitter vi och äter frokust på vårt hotell här i Provamce! Efter frukosten ska vi packa klart, sen ska vi packa in i bilen. Men vi ska nt åka sen neej, vi ska hänga vid poooolen till typ 2 för sen ska vi till vårt hus :) ÄNTLIGEN! Aja vi bloggar mer den :) <3
Pusszz :) <3

Chateauneuf-du-Pape

Hej! Det blev så att vi lämnade Riquewihr och fortsatte vidare igår, och åkte vidare därifrån idag. Påvägen hit åkte vi till Chateauneuf-du-Pape, där åt vi lunch och tittade lite. Haha, till lunch beställde Maja och Anna in varsin "macka" som dom trodde var en toast.. Men när den serveras är det ungefär en ihoppressad fiskkycklingvaddetnuvar macka. Men iallafall, haha. När vi kom fram till det hotellet vi är på nu bytte vi om och gick ner till poolen. Där badade vi, solade vi, drack cola zero och spelade kort ;)
Senare under kvällen när vi sitter och spelar kort under ett stort träd är det det en syscha som bajsar på Jörgen. Gud vad vi skrattade ;D

Tidsinställt,bildlöst

Vad svårt det var att göra tidsinställda inlägg.. Man vet inte vad man gör och kan inte berätta om vad man har gjort. Videon på Cesar igår var ett tidsinställt inlägg och egentligen fanns det en text till men den togs bort. Har ingen aning om varför.

Haha vi kan inte berätta om vad vi gör för vi har ingen aning om vad vi kommer göra imorgon 15:18. ( Skrev igår och inlägget är ju som sagt tidsinställt.) Antingen åker vi nog bil eller solar/badar. Anledningen varförvi fixade det här inlägget var för att vi ville ni skulle ha något att läsa ;)

Ellas hund Cesar, söt vovve

Riquewihr

Bonjour lecteur! Just nu är vi Riquewihr, en pytteliten och mysig stad i nordöstra Frankrike. Den är ungefär lika stor som en tiondel av Visby och staden är "känd" för sina många vinodlingar. När vi kom hit var det ungefär 28-29 grader så vi badade och solade vid hotellets pool. När vi hade gjort det duschade vi och gjorde oss iordning för att titta på staden. Medans vi gick runt och tittade lite hittade Ella en present till Nelly i en av de små butikerna vi var inne i. Många av det små butikerna sålde bakverk som bla macrones och kokostoppar och när vi gick förbi fick vi lite smakprover. Imorgon vet vi inte riktigt vart vi kommer att vara.. Ifall det är soligt stannar vi kvar här en dag till, annars fortsätter vi och tar in på ett hotell närmare huset. Hoppas ni har det bra, för det har vi! Puss <3 Bilderna är tagna ifrån google, och det var inte lätt att hitta bra bilder. Dom här bilderna ger inte staden rättvisa för i verkligheten är det mycket mysigare och mycket mer färg. Husen är rosa, gula,blå och det finns några små butiker..

Guppigt

Hej! Just nu sitter vi i bilen på en guppig väg påväg till motorvägshotellet.Tidigare idag var vi på samma nöjesfält som vi var på igår :) Heide-park. Det var lika kul idag men tyvärr så var det mer folk. Under bilturen har vi hunnit med att se två avsnitt av gossipgirl, lyssnat på musik  och ätit karameller. För ett tag sen stannade vi utanför ett BurgerKing och hade en liten bensträckare. Vi hörs senare<3

Ahoj pirater

Ahoj pirater! Nu har dom piratlekar här på hotellet igen, och alla går runt och skriker som dårar på tyska...
Nästan alla barn är utkläda också, och det är faktiskt ganska jobbigt när dom skriker. Idag var vi somsagt på Heide-park och det var jättekul! I vårt videoinlägg berättade vi lite om vad vi åkt, men nu tänker vi lägga upp bilder. Tyvärr hinner vi inte blogga mer just nu, men vi hörs. Det var bilder på några av karusellerna, och en bild på Annas gigantiska hambrugare..

Videoblogg :)

Vår första videoblogg. Hoppas ni tycker om den, och förlåt för avbrottet när personerna går föbi. Puss! Haha och vi låter som norrläningar, men det är vi inte.. ;)

Tyskland :)

Tjaaa!

Nu e äntligen framme i Tyskland. Vi lämnade Linköping vid 8, åkte 3,5 h till Helsingborg. Där tog vi en båt till Danmark som tog 20 min! Efter körde vi i typ 2,5 h till Rödby där tog vi en båt till Puttgarden som tog ca 45 min! Vi lyckades till och med ta en båt som gick 1 h före den vi hade tänkt J FLYT! Men när vi satt i bilen på väg mot hotellet i Soltau och hade bara 30 min kvar blev det världens kö… Så det blev ca 1,5 h +… Men vi kom ändå fram tidigare än vad vi räknade med från början!

Vårt hotell är jätte mysigt! Det heter Hotel Port Royal. Man kan ju lätt säga att det är pirat inspirerat… Allt är gjort av trä, toan ser ut som ett dass, alla som jobbar ser ut som pirater och nu vid middan så hade det nån pirat lek och det var nån man utklädd till pirat som ledde det och dom gick runt och skrek på tyska. Men men, vi har en separat ingång till Hieden park J Från rummet ser vi massa roliga attraktioner! Dom har tex Världen högsta fritt fall, ett fritt fall som snurrar när man ska åka upp men rakt ner, världens största trä bergochdalbana som snabbast går i 120 km/h!

Nu till middan så var det buffé. Det fanns allt möjligt gott, Choklad fontän, kött, våfflor mm!

Så nu blir det slappa+fotboll  HEEEEJJA SPANIEN!  Och imorron blir det Hieden park!

Haa det så bra alla fiiin fiina läsare <3

Puzzzzzzz <3

Nu åker vi

Hej! Vi gick upp vid 7 och åt frukost och klädde på oss. Nu ska vi sätta oss i bilen och åka. Får se om vi hinner blogga mer under dagen. Kram<3